Wolfoppad 10 in Madagascar

Murra- murra.........( kallempjes an!)

We beginnen bij het begin.......,want het voelt alsof we hier al een hele tijd zijn.

Bij het thuis inchecken van onze KLM vluchten was het voor de verandering eindelijk weer es gelukt om bij een rijtje van 3 stoelen, 1 raam- en een gangpadstoel te reserveren, zodat we hoopten dat de stoel tussen ons in leeg zou blijven.......en dat is gelukt! Dus over ruimte hadden we niet te klagen tijdens onze 12 uur durende vlucht, die verder helemaal vol zat!

Bij aankomst op Madagaskar om 23.15 uur begon het feest van : douane, visum, toeristentax, gezondheidsverklaring, trage bagageband die steeds vastliep en dat met 400 passagiers uit ons vliegtuig, dus dat schoot lekker op..... Toen uiteindelijk alles achter de rug was, werden ons de tassen uit de handen getrokken door een nieuwe beroepsgroep hier, de Madagassy bagagisten, voorzien van gele hesjes met hun beroep op de rug vermeld. Buiten stond onze knappe en charmante , donkerbruine chauffeur al op ons te wachten, want jaaaaaaa met ons nieuwe rijbewijs is de spanning van zelf rijden er behoorlijk van af, dus....dikke 4WD met chauffeur ingehuurd!!! Om half 2 lagen we uiteindelijk uitgeteld in ons hotelbedje.

De volgende ochtend sliepen we een gat in de dag, wat niet helemaal de bedoeling was, want........onze chauffeur stond alweer fris en vrolijk voor de deur. Dus dat werd zonder ontbijt de auto in, op naar het regenwoud. Na slechts 4 uurtjes rijden, want niet zo veel is op dit immens grote eiland. ( Madagaskar is net zo groot als heel Frankrijk en de Beneluxlanden bij elkaar........ ) Onderweg was er veel te zien, we reden door een prachtige omgeving en mooie dorpjes. Met een plaatselijke gids verkenden we het regenwoud en inderdaad in de regen hebben we 4 uur gesjouwd en heel veel bijzondere dieren gespot, die alleen hier op Madagaskar voor komen zoals allerlei soorten maki's en lemuren. Na het regenwoud zijn we off-road rijdend en daarna met de boot naar een prachtig resort op een eiland gevaren. Hier hoefden we niet op zoek naar de dieren, want ze kwamen te pas en te onpas bij ons op bezoek. Nadat we gisteravond aan 1 lemuur een oude banaan hadden gegeven, stonden/ zaten / hingen er vanmorgen , toen we onze bungalowdeur openden, een stuk of 9 te wachten op en aan onze veranda, een prachtig gezicht.......! Maar wij hadden geen voedertijd meer, want de boot was gearriveerd en we gingen weer terug richting het regenwoud hotel. Onderweg zijn we nog gestopt bij een dorpje, waar ze onze kinderkleding heel goed konden gebruiken. Dus we zijn weer wat kilootjes lichter......

Morgen vertrekken we naar het berggebied , zes uur rijden / hobbelen, de wegen zijn hier geweldig........ !! Groetjes van El en Han.

Bert en Ria.

Om jsloets van.te worden.

Je favoriete kleindochter

Bijzondere wezentjes alles jullie tussen de bijzondere wezentjes in de jungle. Past precies! Veel plezier nog!

Linda

Jullie gaan gelijk goed van start, zo kort weg en al zoveel gedaan! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's van al die dieren:). Veel plezier en veel liefs Linda

Joost

Klinkt als vanouds, geniet ervan, dan kunnen wij van jullie verhalen genieten

Monique

Weer een mooi verhaal

Reina

Alweer heel wat beleefd, lees ik net, bijna een week later, ga zo door.
Veel plezier dames!

Marieke en Cora

Bedankt voor het boeiende verhaal.